米スターウッド、マリオットへの売却で会員顧客にメッセージ送付、プログラム継続を告知

スターウッドホテル&リゾートは、2015年11月16日のマリオット・インターナショナルによる買収合意の発表を受け、同社のロイヤリティプログラム「スターウッド・プリファード・ゲスト(SPG)」会員向けに、同社シニアバイスプレジデントのクリス・ホールデン氏によるメッセージをEメールで送信した。

「Today's exciting announcement」と題するメッセージの中では、「業界内2大ロイヤリティプログラムであるSPGとマリオットリワード会員に向けて、今後最高のサービスを提供していくことになる」と説明。SPG会員メンバーが同社にとって中核となるものであることはこれからも変わらないと同時に、現在の会員ステータスやポイント残高、すでに申し込まれた予約は引き続き利用できることも告知した。また、ツイッターやメールを通じて最新情報を共有していくことなどを伝えている。

メッセージ全文は以下のとおり。

Today's exciting announcement

Today we're excited to share the news that Starwood Hotels & Resorts will join together with Marriott International to create the world's largest hotel company. For our Starwood Preferred Guest® (SPG®) members, this will mean even more choices in even more places, giving you access to 1.1 million rooms across 5,500 hotels and resorts in more than 100 countries.

We will work to bring you the very best of SPG and Marriott Rewards®, two of the most rewarding loyalty programs in our industry. Our members are at the core of everything we do, and that will not change.

Today is the first day of a long journey as we combine our two companies. For now, we remain separate, and there is no change to your SPG program status, your Starpoints® or your existing reservations. You will continue to earn Starpoints and elite stay/night credit for your stays, as well as bonus Starpoints for any promotions in which you are participating. There is no change to how you manage your SPG account or book reservations.

Over the coming months, as we have more to share, we'll be sure to reach out to you by email, at spg.com and via twitter (@spg). In the meantime, we remain at your service wherever you need us — whether in our hotels, at spg.com, on the SPG mobile app or via our Customer Contact Centers.

Thank you for sharing your travels with us.

Chris Holdren

Senior Vice President, Starwood Preferred Guest


 

また、同社は買収発表後も「スターポイントの割引キャンペーン」といった会員サービス提供を継続している。

関連記事:


みんなのVOICEこの記事を読んで思った意見や感想を書いてください。